The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 24 - Anchorage - Laatste dag helaas.

Gisteren was onze kamer om 15u net klaar door de schoonmakers etc, vandaag hadden ze bedacht om die tijd in te halen en rond 9uur bij ons voor de deur te staan. Die schoonmaakster werd dus even weg gebonjoured, want wij wilden even lekker uitslapen. 'NO, moven', was het.
Na lekker lui nog in bed te hebben gelegen, was het douchen en ontbijten. Dit laatste ontbijt werd een Starbucks. Onderweg lopend naar Starbuck, viel ons op dat er straten waren afgezet. Gelukkig hebben wij gisteren onze auto al ingeleverd, want vandaag stond er een mooie zandbak voor kinderen voor de garage en konden we er dus mooi niet meer in. Geluk komt met de dommen is een gezegde. Laten we het daar maar bij houden......
Vandaag vierden de mensen hier : Solstice 2012. Een gezellige bijeenkomst van alle mensen, een braderie, maar met meer aktiviteiten voor de kinderen. Het leger hier staat redelijk centraal en heeft allerlei dingen opgezet voor de kinderen. Vroeg klaar stomen lijkt te werken voor het leger.
Overal zijn optredens van kinderen en volwassen, van dansen tot houtsculpturen maken met kettingzagen.
We struinen lekker rond en eten en drinken lekker wat. Uiteraard schijnt de zon en is het zo'n 22 graden met een windje vandaag, waardoor het goed uit te houden is.
Halverwege de dag hebben we nog even een film mee gepikt over het noorderlicht en wat geschiedenis van Alaska, om erna even een middag dutje te doen. Na ons dutje, zijn we lekker gaan eten bij Fletcher's in het Captain Cook Hotel, waar we eerder al verbleven. Even lekker nog eten voor we dit prachtige land verlaten.
Vannacht om 3 uur op om vroeg naar het vliegveld te gaan. Het is niet anders.
Er is een tijd van komen en helaas ook van gaan in dit geval, want dit was echt een geweldige vakantie.
We hebben 2054 miles gereden in 11 dagen, wat 3286km is.
Onze meest noordelijke stad was Fairbanks, Homer was meest zuidelijk, Anchor Point westelijk en Whitehorse (cnd) oostelijk.
Binnen dit kader hebben we lekker rond gereden en ons laten rijden.
Qua wildlife hebben we echt wel de goede en grote dingen gezien, meer dan dat we mochten hopen en qua weer hebben we het ook echt getroffen.
Hopelijk hebben mensen die dit blog lezen een beetje een indruk gekregen van hoe wij Alaska en Yukon hebben ervaren.
Het is echt een aanrader, maar je moet wel wat geluk hebben met het weer. De tijd van juni tot augustus is de beste tijd. Houdt wel rekening met het feit dat het niet donker wordt in deze periode. Na 21 juni, de langste dag neem het daglicht per dag af met 6 minuten. Het duurt dus wel even voor het donker is.
Ga je voor het noorderlicht, dan moet je echt later gaan en meer in de winter, als het donker en helder is.

Hopelijk willen mensen nog iets achter laten over dit blog, wat wij misschien kunnen gebruiken in ons album dat we hier van gaan maken.
Iedereen alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Dit was een super vakantie voor ons beide !!!

groetjes,

Resianne en Richard

C.Breijer

Jullie laatste dag dus.Hier is het toch snel gegaan vind ik.Voor jullie weet ik niet.
Maar wat jullie hadden verteld en aan de foto's te zien, hadden jullie het erg naar je zin.
Nou, een heel goede vlucht terug.Ik hoor wel als jullie geland / thuis zijn.
Groetjes van MA

Papa&Mams

Fijn dat jullie dit feest in Anchorage ook nog mee hebben kunnen maken. En lekker weer ook nog. Laatste dag, aan alles komt een einde. Het is fijn om te zien dat jullie zo genoten hebben. Ik zag er iedere dag naar uit naar jullie verhaal. Compliment voor de manier van schrijven. Ik weet niet hoe de weg naar Dawson city nu is, maar ik denk dat als je met de eigen auto over deze weg mag rijden en dan verder naar Whitehorse dat dit een verrijking van de reis is . Je gaat dan namelijk over the Top of the World.
Een goede reis terug, Paps&Mams

Josephine

Lieve mensen, het was geweldig om jullie verslagen te lezen en ik zal het missen! Een hele goede reis terug, wel thuis en lekker weer in jullie eigen bed.....da's ook niet gek. Lieve groeten en tot in een volgende reis, waar ik jullie verslagen weer met veel interesse zal lezen. Josephine uit Alkmaar.

Ton en El

Resianne en Richard, wij hebben echt elke dag genoten van jullie belevenissen,foto's en video's. We zijn erg blij voor jullie dat het een geweldige vakantie is geweest. Geniet nog lekker van de laatste uurtjes en zien jullie gauw. Dikke kus van ons uit het regenachtige Nederland. Xxxx

Martijn

Feli!