The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 20 - Anchorage - Homer - Eagle Day !!

Na een goede nachtrust in een KING size bed in een mooi hotel, vertrekken we naar Homer.
Maar niet voordat we eerst koffie halen bij Starbucks. Deze zit een paar blokker verderop dus we halen deze als een echte amerikaan met de auto.
Maar zoals eerder al aangegeven is haast alles 1 richtingsverkeer in Anchorage. Dus uit de parkeergarage gekomen, rijden we netjes om. Om vervolgens op aandringen te vroeg een straat in te gaan, wat betekende dat we weer verder konden rijden om uiteindelijk via via aan de achterkant van Starbucks te komen. Dan toch maar een stukje lopen.
Nadat alles voor het ochtend ritueel gekocht is, gaan we zsm de stad uit en gaan we naar Homer.
Deze vissers-stad ligt ten zuiden van Anchorage en is zo'n 6 uur rijden.
Wij doen dit met diverse stoppen op, of aangegeven plekken van Alaska zelf, of op aanwijzing van de spotter. Dit laatste is wel eens wat krap waardoor de remmen ook vandaag weer goed getest en gebruikt zijn.
Soms is nl. een aangegeven plek helemaal niet mooi en zelfs onhandig achter bomen verstopt, terwijl zomaar ergens stoppen vaak mooier is, omdat je dan zelf het moment bepaalt.
Als eerste komen we onderweg Cooper Landing tegen waar we een stop willen maken, want daar zouden we ook zalm vissers tegen komen op het water. Totaal 2 bootjes gespot op het prachtige blauwe water, we gaan maar verder naar een volgende stop, Anchor point. Dit is het meest westelijke puntje langs de snelweg van Noord Amerika. Dat moet je dan ook gezien hebben.
Wij besluiten dit goed te doen, door helemaal naar het strand te rijden. Tussendoor hebben we al wat eagle's gespot en op de foto gezet, maar als we bij het strand aankomen, kan ons geluk niet meer op. De wilde beesten zitten gewoon rustig op het strand in de wind. Alle hens aan dek en gaan met de camera's. De ene eagle poseert nog beter dan de andere. Na wat filmen en veel foto's gaan we dan toch maar weer verder naar Homer.
Eenmaal in Homer aangekomen, gaat de navigatie weer gek doen en is het duidelijk dat je ook wel een papierkaart bij de hand wilt houden, voor dit soort gevallen.
We rijden rustig de stad in en gelukkig doet onze lieve navigatie het toch weer net op tijd.
Even buiten de stad is ons verblijf, op een heuvel gelegen, een prachtig huis. Onze kamer is op de begane grond bij de tuin, met uitzicht op zee en bergen uiteraard.
De stoeltjes in het gras nodigen ons al uit bij de aankomst, dus snel de koffers de kamer in en even relax in de zon zitten.
Want het is weer zover. Het is prachtig weer en lekker warm voor ons, alhoewel er af en toe een fris windje komt vanuit de zee. Die nemen we voor lief.
De komende 3 dagen blijven we hier en daarna gaan we weer terug naar Anchorage voor de terug reis. Dat vergeten we maar even.
Hopelijk morgen weer een mooie dag,

grtx

C.Breijer

Zo zie je ,een simpele,ouderwetse wegenkaart is dus altijd makkelijk.
Wel veel vogels gezien dus en op de foto gezet.
Lekker weertje,mooi uitzicht.Wat wil je nog meer?
Kunnen jullie toch 3 dagen van genieten is te hopen.
groetjes van MA

C.Breijer

De komende dagen in ieder geval wandelen, fietsen,varen.
En hopelijk zien jullie ook walvissen en beren met de
( boot ,vlieg ) tochten.
Geniet er nog van die laatste dagen.
Groetjes, MA

Paps&Mams

Hardstikke leuk dat je zoveel eagles gezien hebt en ook nog op de foto kunnen zetten.
Geniet er maar van. Gr. P&M