The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 8 - Sportief relaxen in Fairbanks

Vandaag was een soort relax dag in Fairbanks. Wat in ons geval betekent dat we beginnen met een redelijke wandeling door de stad. Veeeeeel te heet is het. 24 graden. Terug in ons appartement, nemen we lekker even wat te eten en een kopje thee, om vervolgens op de fiets de rest van de stad te verkennen. Lekker relaxen toch ?? Dit geeft wel een betere verkoeling van de rij-wind.
Veel mensen zeggen dat de State bird van Alaska de MUG is. Nou ik ben er van overtuigd dat hij het is. Als je niet in al je ledenmaten minimaal 4 keer bent gestoken, ben je niet in alaska geweest. Dammn die beesten weten je te prikken op plaatsen, waarvan jij niet weet hoe je er bij moet komen. Maar we blijven lachen ondanks de bulten van de mug.
In de avond fietsen we nog even naar Big Daddy's Big BBQ, om wat te eten. Dit 'wat'eten is toch al snel meer dan je denkt. Maar wel lekker gegeten gelukkig en gedronken.
Bij ons appartement konden we ook gelijk wassen, dus de wasjes zijn gedraaid en de koffers zitten weer vol schone kleren. Geen idee wanneer de volgende wasserette in de buurt is.

Morgen ochtend vertrekken we naar Dawson City, Canada, waar we hopen het grote goud te vinden om met pensioen te kunnen. We blijven hopen.
Vanaf hier is het allemaal niet meer zo duidelijk wanneer we weer internet hebben, dus hopelijk tot morgen avond. De reis naar Dawson city is van 9:15 tot 19:30, een hele lange zit in een bus dus, met 3 stops onderweg.

Hopelijk tot morgen avond in Canada dus, waar het 9 uur tijdsverschil is ipv 10 !!

grtx,

Resianne en Richard

C.Breijer

Nog even wat relaxen dus,voor jullie "eigen" rondreis begint.
Maar wel een lange busrit voor de boeg,maar dan kunnen jullie wel alles rustig bekijken.
Hopelijk blijven we regelmatig wat lezen en weten hoe het met jullie gaat en wat je beleeft.
In ieder geval heel veel succes op de rest van de reis.
Doe voorzichtig en groetjes van MA

Ton en El

Hoi Richard en Resianne,

We hebben saampjes alles gelezen en vinden het geweldig wat jullie tot nog toe hebben beleefd. Geniet er met volle teugen van, dan genieten wij met jullie mee hahah.
Misschien tot morgen en anders tot over een paar dagen weer. Nog veel plezier!!! Gr. en dikke kus van ons.

Mams&Paps

Hallo, jullie dachten zeker dat het koud was in Alaska, mooi niet zoals je merkt. Alleen op de boot. Maar geniet maar van het mooie weer. Bereid je maar voor op enkele gaten in de weg wegens permafrost. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhaal in Dawson City. Veel plezier.
Groetjes van Mams en Paps uit een zonnig Berlijn.

Maaike

Gaaf hoor, ben jaloers en dan zulk heerlijk weer. Geniet ervan!