The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 19 - Chitina - Anchorage - Tussenstop voor Homer

Vandaag verlaten we Chitina en gaan we naar Anchorage. De stad waar we begonnen zijn met deze fantastische reis. We gaan terug naar Anchorage om morgen door te reizen naar Homer. Dit ligt ten zuiden van Anchorage.
Als we hebben ontbeten, vertrekken we vroeg richting Anchorage. Met een volle tank brandstof gaan we op weg. Direct bij het vertrek is het duidelijk dat de navigatie Chitina niet leuk vindt en vond, want tis weer mis. En ipv 5 keer links af van de heen weg, zeurt de vrouw nu rechtsaf. Op zich prima, maar het is 1 lange weg. We rijden richting Copper Center, om daar de kant van Anchorage op te gaan. Deze reis van zo'n 7 uur zal ons helaas maar 1 Moose brengen, die ook nog vlot over de weg liep en waar we niet eens foto's van hebben. Geen top dag als het om wild gaat dus.
Dit moeten we dan maar compenseren met een Musk ox-farm in Palmer, waar we langs rijden en een gletsjer die ook op ons pad ligt.
Aangekomen bij de Musk-ox farm, zijn we snel teleurgesteld in het feit dat de beesten achter een redelijk dichte omheining zitten. Niet echt leuk voor de foto's. Maar gelukkig biedt de 'Non-profit' organisatie een tour van 30 min voor een klein bedrag en is er genoeg te koop voor de hoofdprijs. Daar heben we dus geen zin in en rijden we lekker door naar ons Hotel wat op ons wacht.
Eenmaal in de buurt van de stad wordt het verkeer al snel drukker, maar gelukkig komen we de stad in op de avenue, waar we ook moeten zijn. Het is dus redelijk recht toe recht aan in deze 1 richtings-verkeersstad. Dan moet je dus niet te vroeg afslaan of te laat, want dan mag je blokjes om gaan rijden. Dit doen we dan ook 2 keer om bij onze parkeer garage te komen. Eenmaal de auto weg gezet, lopen we naar het hotel en bezoeken we onze kamer op de 14e verdieping met een mooi uitzicht op een berg achter de stad.
De kamer is prima en we zijn weer in de 21e eeuw beland. Alles is aanwezig en na een lange en warme dag ploffen we even op bed. Een heerlijk bed.
Hopelijk slapen we vannacht beide prima, want morgen is het ook een rij-dag naar Homer. Dit zal zo'n 6 uur duren langs het water.
Hopelijk hebben we morgen meer te vertellen en gezien.

Grtx,

Resianne en Richard

Papa&Mams

Het kan ook niet iedere dag raak zijn met beesten.
Hoe dichter je bij de stad komt hoe minder je er ziet.
Je hebt toch weer een gletjer Matuska gezien. Veel plezier morgen. Groetjes, P&M

C.Breijer

Het is niet elke dag feest hè.
Vandaag dus een lange rit voor de boeg,met aan het eind van de dag een mooi uitzicht over een baai.
Groetjes van MA