The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 17 - Tok - Chitina - Een dag van landschappen

Na gisteren 399 mile te hebben gereden en vandaag 206, hebben we gelukkig morgen iets anders op de planning staan. Een tocht naar een gletsjer waar we over gaan hiken. Om hier te komen moeten we van Chitina naar McCarthy vliegen. Morgen wordt een lange dag.
Vandaag waren we redelijk optijd uit ons motel vertrokken, na wat french toast en koffie. Een betere start dan gisteren dus.
Als we al een tijd onderweg zijn spotten we ineens onze eerste Moose voor de dag. Standaard ritueel, klikken met de camera, filmen en kijken. Van lange duur was deze niet, want het grote beest schrok van een naderende auto en smeerde hem het bos in, We rijden weer rustig verder en helaas zal blijken dat dit ons enige wild voor de dag was. Blijkbaar is het niet altijd feest in Alaska, toch jammer, wij waren er wel klaar voor.
Wel hebben we genoten van het landschap, dat er weer bijzonder mooi en groots uit ziet. We rijden van hoog naar laag, van links naar rechts om onze eindbestemming te halen.
Voor we daar zijn, maken we een detour naar Copper Ville, om hier de lekkerste PIE te gaan eten.......... Je raadt het al, bij de vraag welke pie er alemaal is, moet iemand even naar achteren om te gaan kijken, en blijkbaar moet er het een en ander ontdooid worden.
2 Jus d'oranges en 1 PIE verder, gaan we redelijk teleurgesteld verder naar Chitina.
Onze navigatie stuurt ons over een brug, waar we ineens wel 30-40 mensen in het water zien staan, die lekker zalm staan te vissen. Dit ziet er uit als de happening van de dag, dus wij besluiten om hier foto's van te maken en te filmen. Lekker touristisch weer..
Nadat we dit fenomeen rustig bekeken hebben, gaan we verder en ineens is de navigatie van slag en zegt dat we na 80 meter links moeten, en niet 1 keer, maar wel 5 keer, hier hebben we even niets meer aan, maar een verkeersbord meldt ons dat we nog 33 miles moeten, beetje jammer, want dit was verder dag gedacht. Maar geen keus, dus gaan we verder.
Over een lange kronkel weg komen we uit eindelijk aan bij ons hotel, wat er leuk uit ziet, maar niet zo groot is. De tv past blijkbaar niet meer in onze kamer en is er dus ook niet.
Gelukkig morgen genoeg te zien en te doen.
We gaan zo even avond eten en morgen weer vroeg op voor de gletsjer aktie.

grtx

C.Breijer

Weer veel gereden dus.
Ben benieuwd hoe de wandeling over de gletsjer is,lijkt me erg mooi.
Daaag, MA

Paps&Mams

Nu merk je pas hoe groot Alaska is. Het wrangell national park waar je morgen heen vliegt is zo groot als zwitserland. Daar moet je half omheen om in Chitina te komen. Hopelijk hebben jullie een beetje goed weer morgen. Het hotel waar jullie zijn is 140 jaar oud en in originele staat gerestaureerd. Toen hadden ze nog geen TV. Het is het enige hotel in de buurt van het vliegveld, wat ook maar een strip is. Er is geen toren .
Veel plezier morgen, P&M