The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 15 - Whitehorse (CND)

De dag begon met lekker lang uitslapen en dat was voor ons dus rond 10uur uit bed.
Na rustig op gang gekomen te zijn, gaan we even ontbijten en naar het Mac Bride museum. Hier nemen we wat lokale cultuur in ons op zodat we nog iets aan yukon overhouden qua kennis.
Na het museum is het al weer tijd voor lunch waarna we naar onze boottrip moeten.
Bij de boot aangekomen, verrast ons het soort boot. Wij dachten dat het een waterrad-boot zou zijn, maar het was een gewone diesel-boot. Achja, we zijn er toch, dus varen met die hap.
We zaten lekker koud boven op het dek, maar omdat we geleerd hadden van de boottrip in Seward, hadden we nu wel een muts en handschoenen bij ons en dikke jassen aan.
Zo koud als Seward was het gelukkig niet, dus het viel allemaal mee, maar je kan maar beter voorbereid zijn.
Na een rondtrip van zo'n 2 uur, wat op een Spido trip over de maas leek, terug te zijn aangekomen, gaan we met de auto terug naar ons huisje en lopen we naar de lokale markt.
Deze is aan de rand van de stad, maar we besluiten om te lopen, omdat het goed voor ons is.
Daar aangekomen, blijkt de markt te bestaan uit 8 tenten en 3 kraampjes, nog kleiner dan de markt in Anchorage. Beetje een tegenvaller, dus gaan we maar even dineren.
Na het eten, lekker naar huis en tijd voor een kopje thee.
Morgen gaan we terug naar Alaska, naar een plaatsje dat - TOK - heet. Dit heeft niets met Chicken te maken, waar we ook geweest zijn. Dit even ter zijde.
Deze trip zal denken we zo'n 7 uur duren. Dus we vertrekken morgenochtend op tijd.

groetjes,

C.Breijer

Ook maar goed dat het geen water- RAT boot was, is zo zielig voor die beestjes.
Een water- RAD vaart beter.Maar in ieder geval een rondvaartje gehad.
(Voor ons ) Vandaag gaan jullie dus naar TOK.Zijn daar wel kippen???
Groetje, MA