The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 11 - Dawson City (Canada) - Fairbanks - AK

Vandaag is het tijd voor de terug reis van Dawson City naar Fairbanks.
Hier gaan we onze auto ophalen om weer even terug naar Canada te gaan.
Om 13u werden we opgepikt door dezelfde chauffeur die ons van Chicken, naar Dawson City bracht, maar nu dus de andere kant op.
In het busje zaten al 3 mensen, een gezin uit zweden en aan de andere kant van de rivier moesten we nog 1 japanner oppikken. Dus met totaal 6 man in het busje terug naar Fairbanks.
Na redelijk wat uren over zandwegen en hobbels komen we aan bij de grens tussen Canada en Alaska. En uiteraard is het weer zo, zo snel als je Canada in komt, zo traag is het om amerika terug in te komen. Zeker als 2 van de 3 zweden nog niet zijn 'ge-processed'. Wij denken dat ze vroeger hippies waren, want het duurde toch zeker wel 25 min voor beide verwerkt en terug bij het busje waren. Gelukkig hadden wij dit gezeik al mee gemaakt en konden wij rustig blijven zitten. Ook hier op een heuvel met niets is de kant van the USA vol met scan aparatuur en de kant van Canada, tja..... hallo en welkom en rijdt maar door. Een groot verschil dus.
Eindelijk allemaal over de grens kan de klok weer een uur terug, zodat we weer 10 uur tijdsverschil met NL hebben. Nu nog zo'n 6 uur rijden te gaan voor we in Fairbanks zijn..............
Van heerlijk weer in Canada met 26 graden naar bewolkt tot onweer met bliksem net voor Fairbanks. Zo groot is het verschil. Hopelijk is het morgen weer beter, want dan rijden we zelf weer terug naar Haines Junction, als dit goed gaat en nog kan. Er zou 1 baan open zijn zodat we over de brug kunnen rijden, straks nog even checken. Anders moeten de plannen worden gewijzigd en dingen worden afgezegd.
Rond 21:30 komen we aan bij ons motel.... hier wil ik niet te veel over kwijt, tis er 1 uit een film uit 1980. Net als de tv die hier staat. Gelukkig is het maar voor 1 nacht en dan met piepende bandjes weg hier. Mocht je het met 1 woord willen omschrijven - SHABBY.
Morgen gaan we dus als het goed gaat weer naar Haines Junction - Canada wat zo'n 10 uur rijden is met wat stops en oponthoud.
Geen idee wat we daar aantreffen, hopelijk zon en een leuk motel.

Tot volgende keer weer,

C.Breijer

Hallo,
Het was dus een hoop heen en weer rijden en steeds ander weer.En jaren terug in de tijd,ook leuk toch??
Hopelijk hebben jullie met de terugrit naar Canada beter weer.En blijft het daar ook zo.
Succes met jullie eigen trip en ik zie wel als er mail is.
Groetjes van MA

Papa&Mams

Je hebt tenminste een "klompje " goud gevonden. Dat was de reis naar Dawson City toch waard. En uitrusten kon je bij Kate toch ook. Succes onderweg en genieten!.
Groetjes uit een regenachtig Doetinchem