The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 7 - van Denali Park naar Fairbanks

Ook deze dag worden we weer vroeg wakker met het zonlicht dat door iedere kier en spleet naar binnen wil. Nog even lekker in bed blijven liggen en nog wat rust nemen voor we moeten uitchecken uit ons hotel en we vertrekken naar Denali park.
Eerst droppen we onze koffers bij de RailRoad station zodat we alleen nog met onze rugtassen hoeven te lopen. Even wat ontbijten en dan gaan we op een korte hike trail van zo'n 30-40 minuten. We willen namelijk op tijd terug zijn voor de Husky honden slee demonstratie, waar de bus om 1:20 al voor vertrekt. Om 2:00 begon de show, maar ervoor konden we nog even dichtbij de honden komen. Erg mooie beesten zijn het. Lief en heeel sterk. Na 1 rondje van de ranger op een slede met de honden ervoor was het nog even rondvraag tijd voor we weer terug gingen naar het treinstation.
Net na vertrek richting het station wordt er een Moose gespot die doodleuk naar ons toe komt lopen. Je gaat voor de honden en je krijgt een super moose. Zo dichtbij waren we nog niet geweest. Deze moose werd dan ook van top tot teen gefotografeerd en gefilmd, totdat iemand een raampje open deed en het grote dier liet schrikken. Weg was hij, helaas, maar hij staat er op.

Laughing

Helemaal blij bij het treinstation aangekomen, wachten we rustig op de trein die ons naar Fairbanks brengt. Het meest noordelijke puntje in onze reis.
Na een reis van 4 uur zijn we in Fairbanks en worden we opgehaald door iemand die ons naar ons apartement brengt, waar we de komende 2 dagen verblijven.
Morgen op ons gemak Fairbanks verkennen met de fiets en misschien met de bus.

Nu is het bedtijd en het is nog steeds licht, iedere dag komt er 6 minuten licht bij tot 21 juni, pas dan gaat het steeds minder licht worden. Dat maken wij dus niet meer mee.
Niet vreemd dat veel huizen of instanties zonnepanelen hebben.

Tot morgen weer,

C.Breijer

Leuk, de Husky demonstratie en nog extra een Moose.
In ieder geval genoeg gezien en gedaan ook.
Ondanks het licht zullen jullie toch wel slapen, al is het maar van al die indrukken.
Vee plezier verder en groetjes van MA

Paps&Mams

Handig dat het treinstation zo dicht in de buurt ligt. Die huskyhonden zijn wel groot. Ben benieuwd wat jullie in Fairbanks tegenkomen. Geniet ervan en groetjes, Paps&Mams