The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 6 - Dierendag in Denali National Park

De dag begon weer vroeg. Rond 5 uur waren we al wakker. Voor de mensen die het niet weten, het tijdsverschil is 10 uur met nederland, maar nog veel erger is het dat het op dit moment bijna 20 uur licht is. De overige uren is het ook niet echt heel donker. Na 5 dagen zijn we dit een beetje gewend en we doen het er maar mee, weinig keus.
Om 7:45 worden we met een shuttle bus naar Denali Park gebracht voor de rond rit van 8:30 tot 16:30.
Deze hele dag zijn we onder de pannen, de accu's van de camera's zijn opgeladen, lenzen schoongemaakt, klaar voor het grote wild.
Eenmaal in de bus vertrekken we naar de west kant. Nog geen 10 min van het Visitors Center vandaan, treffen we een moeder Moose met haar 2 jongen, ze liep rustig langs de weg. Helaas voordat we echt goede foto's konden maken waren ze al het bos in verdwenen.
Hopen dat we meer van dit soort kansen krijgen. Het spotten van de dieren in de bus werkte bijna hetzelfde als op de trein, alleen roep je hier STOP en dan gaan we eens kijken of je de bus voor een rots, boomstronk, kleiberg hebt gestopt, of voor een echt dier.
Op onze lijst van dieren die we hebben gezien staan de volgende :

• Moose (echt wel rond de 15 keer)
  • Caribu (niet geteld, ook vaak)
  • Wolf
  • Fox
  • Grizzly bear (3 of 4 keer)
  • Squirrel
  • Dall Sheep (diverse keren ook)

Het was echt dierendag voor ons. Onze bus chauffeur - Beth - zei dat het ook echt zeldzaam was dat je zoveel dieren tegenkomt en ook nog zo dicht bij.
We hebben een jonge Grizzly op de foto staan die over de weg liep voor de bus, daar moet je uiteraard gebruik van maken. Deze 'kleine' grote jongen stoorde zich geen moment aan ons en de bus. We reden heel langzaam voorbij, dus we konden foto's maken van de voor en achterkant, van kop tot poot, HEEEEERLIJK !! Wat een indrukwekkend dier. Lieve teddy beer. Wel met grote poten en nagels.
Uiteraard gingen we voor de dieren hier naar toe, maar we vergeten ook niet rond te kijken, want wat is het groot en breed en hoog.
Met 90 wolven, zijn wij blij dat we er 1 hebben gezien in zo'n groot gebied. Ook de enkele vos was erg indrukwekkend.
Het is niet goed uit te leggen hoe groot het is, maar met de tocht van 8 uur hebben we maar een klein stukje van dit gebied gezien. En alles met de bus. Je kan ook lopen of fietsen, Hahahaha geen idee hoelang je dan onderweg bent, maar we denken dat je wel een verjaardag viert in het park.
Na een geweldige lange dag, zijn we gaan eten in The Village,bij de Salmon Bake, tussen Denali park en Healy.
Met onze shuttle bus werden we weer naar huis gebracht en in onze voortuin schijnt rond onze aankomst tijd een moose te lopen.
Net in de kamer aangekomen, klopt de chauffeur op de deur, HIJ IS ER !! De moose staat lekker weer tussen blok B en C te grazen.
Snel weer de camera's pakken om dit grote beest ook nog even te fotograferen. Leuk om zo dichtbij weer even een extra moose te zien.

Een leuk einde van een geweldige dag wederom.

Tot nu toe kunnen we niet anders zeggen dan dat Alaska errug relaxed is en de mensen heel vriendelijk. Niet te vergelijken denken we met de rest van the USA. Houden zo !!

Morgen gaan we nog even het park in, stukje lopen, om te kijken of we nog iets van dieren hebben gemist, Ja dus, de EAGLE, die zou er ook zijn. En in de middag gaan we met de trein verder naar Fairbanks.

Tot morgen allemaal,

Resianne en Richard

Paps&Mams

Hallo, dit iS geweldig d at julliE zoveel beesten in Denali gezien hebben. Dit heb ik ook nog nooit gehoord. Ben benieuwd hoe de fotos eruit zien. Ik geniet in volle teugen van jullie verhalen. Ik maak de reis voor een tweede keer mee. Groetjes,paps&mams

C.Breijer

Hoi,
Wel heel vroeg op dus elke keer, maar gelukkig ook de nodige dieren gezien.En op de foto kunnen krijgen.
Erg leuk hoor. Groetjes van MA