The Great Alaskan Trip of Resianne and Richard

Dag 5 - Moose day !!!

Goede morgen allemaal weer,

vandaag reizen we van Anchorage naar Denali Park met de Alaska RailRoad. Ja weer lekker lui met de trein en in coupe B - bovendek - goldstar. Oftewel, alles is geregeld, we zijn er klaar voor.
We vertrekken om 8:15 in noordelijke richting en nog geen 10 min op reis, vliegt er een dikke EAGLE over. Daar waren we nog niet helemaal klaar voor. Je wil hem zien, ook een foto maken, wat doe je dan eerst ?? Half , Half ? Kijken maar, toch nog niet zo scherp rond die tijd. Terwijl de koffie er bij Resianne toch al in zat. Hopen dat we niet meer van dit soort gemiste kansen maken, want dan gelooft niemand wat je hier allemaal ziet.
Eenmaal de stad goed uit, gaan we er klaar voor zitten op de eerste rij. We hadden rij 17, maar het was niet druk, dus hollen met die hap, naar voren. We draaien er nog even een set extra stoelen bij zodat we er 4 hebben; voor onszelf. Ready to go !
De trein reis duurt van 8:15 tot 16:00, dus we zorgen dat we genoeg ruimte hebben voor foto's op de sticks. Voor we het weten roept iemand MOOSE MOOSE left side, en we klikken er op los, prachtig die kont van de Moose, want die was hem uiteraard al gepeerd het bos in.
We hebben dan ook diverse Moose-asses op de foto staan.
Ook zijn we nog een zwarte beer tegen gekomen die ook het hazepad koos, dus op de foto zie je een zwarte vlek, helaas, maar we wachten rustig af op nieuwe kansen.
De top moose, was er 1 die besloot om links van de trein mee te rennen en toen bedacht om voor de trein langs naar rechts te gaan. De omroeper maakte er verslag van als of het een paard-ren-wedstrijd was. And the moose runs on the left side of the train to the reight side and into the bush. De hele trein vliegt van links naar rechts voor een kiekje. Een moose is SNEL.
Het uitzicht en de omgeving naar Denali is geweldig, daar krijg je geen genoeg van. Ook niet na 278 foto's :D

Eenmaal aangekomen in Denali park, worden we opgehaald met een busje om naar ons hotel te gaan. De chauffeur, die amerikaan is en getrouwd is met een nederlandse vrouw uit den helder, vertelt dat hij lekker rond reist en dit hotel helpt. Hij zegt dat er een nieuwsgierige Moose is, die voor zijn raam stond en naar binnen keek. Dat willen wij dus ook, veilig en toch dichtbij.
We bregen onze spullen naar onze kamer en gaan wat eten bij de golf baan iets verder op, ongeveer 1km lopen in de lekker hete zon zorgt ervoor dat je wel dorst hebt als je aankomt.
Slim als we zijn kiezen we buiten een plek in de zon waar de muggen ons ook wel weten te vinden. 1-0 voor de muggen, wij gaan naar binnen om rustig te eten.
We hebben de DAMONATOR hamburger besteld, (zie foto) Een zalige burger, topper !!.
Na het eten lopen we rustig terug naar ons hotel over de weg en ineens stopt er een vrouw in een auto die zegt - Be careful, there's a moose on the left and one on the right side of the road.
Ok zeggen we en lopen rustig door. We lopen verder en ja hoor, voor onze neus steekt een Moose over die ons aankijkt. Nog wel op een afstand van zo'n 30-50 meter gelukkig, want blijkbaar kan een moose je gevaarlijk aanvallen. Er gebeuren meer ongelukken met een Moose dan met een beer. Uiteraard hadden we de camera niet in de hand, dus in paniek pak ik mijn iphone en probeer het beest nog op de gevoelige plaat vast te leggen.
Hij staat er op, maar tis niet best. We waren zo verrast, geweldig om hem zo te zien lopen.
Een beetje gespannen verder lopen kijken we nog rond, maar zien hem niet meer.
Dit was weer echt een top dag, en we hebben het idee dat het nu eindelijk gaat beginnen.

Morgen staat de trip door Denali Park op de lijst, dus we verwachten meer dieren te zien.

groetjes vanuit een zonnig alaska.

C.E.Breijer

Een geweldig "moose"verhaal .Gelukkig hebben jullie ze wel helemaal gezien en niet alleen de achterkant.
En je moet dus ook 's morgens vroeg heel wakker zijn en fototoestel in de aanslag.
Alvast veel plezier vandaag ( hier al begonnen,jullie horen nog te slapen).En ik lees wel hoe dat gegaan is. Groetjes, MA

Jacq

Nou, ik kom er dus ook eindelijk achter dat jullie een site hebben, lekker vroeg! Heb de foto's nog niet bekeken maar kan mij een voorstelling maken van met achterkanten van moose.... Zo te zien vermaken jullie je en ik had ook niet anders verwacht. Geniet ervan. Dikke kus